Moja korpa

Your Cart is Empty

Natrag u prodavnicu

Poštarina za sve porudžbine je BESPLATNA

Najbolja namera da se motocikl zaštiti i pripremi za zimski parking ponekad može doneti više štete nego što koristi.

Pokrivanje motocikla

Pre svega, pokrivka treba da bude čista. Zato nije dobro koristiti “čupave” stvari kao što je ćebe i slično. Kada je pokrivka prljava, ona u sebi skuplja fine čestice prašine koje oštećuju lak motocikla kao šmirgla. Pored toga, prašina može da prodre kroz strukturu pokrivke na motocikl, pa ćete na proleće imati prašnjav motocikl.

Druga stvar koja je gora od prašine je vlaga. Ako ste motocikl pokrili najlonom ili sličnim materijalom koji ne propušta paru, vlaga će se zadržavati ispod pokrivke. Vlaga je najgori naprijatelj vozila, jer dovodi do korozije i kratkih spojeva u električnim kontaktima. Pogotovo ako je mesto gde je parkiran motocikl samo po sebi vlažno.

Potrebno je kupiti ciradu za unutrašnu upotrebu koja je paropropusna.

Ostavljanje prljavog motocikla

Prljav motocikl nije samo estetski propust. Tokom sezone motocikl se suočava sa raznim “napadima” :  kiša, čestice koje se lepe na lak motocikla, katran sa puta, zalepljeni insekti…

Naravno, neće se motocikl pokvariti odmah jer je prljav, ali iz sezone u sezonu, vremenom nemar će se odraziti na lak motocikla. Na bloku motora pojaviće se fleke i akumulacija prljavštine koje neće biti moguće oprati ni profesionalnim sredstvima. Sve ovo dovešće do toga da motocikl izgleda zapušteno.

Prljavština oštećuje semeringe na prednjoj viljušci, a pogotovo stvrdnuti ostaci insekta, što dovodi do curenja hidrauličkog ulja. Prljavština takođe smanjuje efikasnost rashladnog sistema, odnosno hladnjaka, a pravilno hlađenje je osnov za dugotrajan rad svakog agregata.

Neočišćen lanac

Lanac i lančanici su potrošni materijal, ali ako taj sklop zanemarite, očekujte trošak od oko 150 evra plus “ruke” majstora za zamenu nešto ranije nego što je predviđeno.

Prljav lanac se brže oštećuje. Svi pokretni delovi funkcionišu tako što su dve komponente u kontaktu uz posredstvo ulja ili masti. Čim se u jednačinu ubaci prašina, dolazi do ubrzanog habanja. Količina prašine koja se akumulira na lancu je neverovatna i to se primeti kada se krene sa čišćenjem.

Prašina će oštetiti čaure lanca, zaptivne gumice i rezultiraće blokiranjem pojedinih karika. Blokirane karike ne raspoređuju snagu ravnomerno, pa dolazi do istezanja segmenata lanca, koji je za otpis.

Dve stvari drastično utiču na trajanja lanca, a to je njegovo održavanje i način vožnje.  

Akumulator i hladnoća

Vredi  preduzeti sve mere kako bi akumulatoru produžili vek trajanja.

Ako motocikl ostavite na hladnoći, verovatno će zima isprazniti akumulator do proleća. U najboljem slučaju oslabiće akumulator, motocikl će ga „stresirati” pri prvom paljenju i eto recepta za „iznenadnu smrt” akumulatora.

Postoje dva rešenja: 

Prikačite akumulator na pametni punjač u režimu održavanja. Uređaj će slati malu količinu električne energije koja će akumulator držati budnim. Akumulatori „ne vole” kad nemaju cikluse punjenja i pražnjenja.

Ako nemate pametni punjač, akumulator demontirajte i stavite ga u prostoriju gde vlada sobna temperatura. Nikako ne ostavljate akumulator na betonu jer će se isprazniti. Isto tako, ne ostavljajte ga blizu grejnih tela i u prostorijama gde spavate.  Na proleće akumulator odnesite na proveru i dopunu u neki od servisa za akumulatore. Samo tako možete biti sigurani da ćete imati uspešan start u proleće.

Da li menjati ulje?

Mnogi menjaju ulje u proleće. Ta praksa je ustaljena kod nas, ali činjenica je da je loše za motocikl da prezimi sa korišćenim uljem.

Ulje ima nekoliko funkcija – podmazuje, hladi i čisti između ostalog. Tokom korišćenja, ulje u sebi sakuplja nečistoće, garež, kiselinu. Takođe, ulje skuplja vodu i to jednim delom iz kondezacije i jednim delom iz vode u gorivu.

Sve to dovodi do unutrašnje korozije u agregatu i degradacije ulja koje neće pružiti očekivane performanse, posebno ako se motocikl uglavnom koristi po gradu na kratkim relacijama.

Suv rezervoar

Rezervoaru koji je često suv preti opasnost od korozije, zbog vlage i vode. Neki motocikli imaju kvalitetniju završnu obradu rezervoara, neki lošiju, ali svakako tokom zimskog sna rezervoar mora biti napunjen do čepa. Jednom kada rezervoar zarđa, to je kraj za karburatore i sistem ubrizgavanja.

Lončiće karburatora treba isprazniti, kako ne bi dolazilo do zapušavanja dizni.

Startovanje hladnog motocikla

Mnogi vlasnici startuju motocikl tokom zime da se ugreje, da podmaže delove, da se napuni akumulator itd. Misleći da stavljanje motocikla u rad može samo da olakše startovanje u proleće. Medjutim, kod startovanja hladnog motocikla na kratko ima samo štete, a koristi nema.

Motociklu je jako teško da se zagreje radom u mestu. Čak iako pokazivač temperature kaže da je rashladna tečnost dostigla radnu temperaturu, ulje je još uvek hladno i zato je donji deo bloka motora još uvek mlak na dodir. Kada se sudare toplota i hladan metal stvara se kondenzacija. Otuda kapljice vode iz auspuha i beli dim.

Vlaga degradira ulje, stvara koroziju unutar izduvnog sistema i motora, oštećuje lambda sonde, itd. Ovo se takođe dešava i tokom vožnje, sa tim što duža vožnja toliko zagreje ceo agregat da sva vlaga bude osušena.

Ulje je samo po sebi „lepljivo” i na delovima će uvek biti uljni film koji će zaštiti delove i to pogotovo ako se koriste estarska ulja.

Prvi hladan start uvek napinje akumulator bez preke potrebe jer se neće napuniti radom u mestu.

Dakle, nema razloga pokretati motocikl bez namere da se motocikl vozi na duže relacije. Ukoliko ne vozite motocikl zimi, spremite ga za zimu i ostavite ga da miruje do proleća.

Izvor: Polovni automobili

održavanje motora zimi

Један коментар на "Održavanje motora zimi"

  • Krsta 8th јануар 2024 , 14:11

    Ovo mi je pomoglo, hvala.

    Одговори

Оставите одговор на Krsta Одустани од одговора